vineri, 15 noiembrie 2013

O compunere pe baza unei "calatorii" pe internet


Ce faceti daca tema copilului este o compunere despre o tara din Europa?

Varianta 1: Nimic. Copilul povesteste ce a vazut in concediul cu parintii.
Varianta 2: Nimic. Nu face tema pe motiv ca el nu a vizitat o tara din Europa.
La varianta 3, sigur nu v-ati gandit: O "calatorie" pe internet. 



Iata cum am facut noi:
Ne-am asezat in fata calculatorului, copilul inarmat cu ceva de scris + o foaie, iar eu cu mouse-ul.


Planificarea calatoriei

Ca la orice calatorie, care se respecta, primul pas a fost planificarea:
 - Ce perioada?     Vara 
 - Cate zile?          3 zile                (Ca sa nu scrie "bietul" copil prea mult.)
 - Unde?               Italia, Milano   (Italia - pentru ca invatase despre Imperiul Roman, iar Milano ... nu                                                         stiu, pentru ca am gasit o calatorie pe un blog din care ne-am inspirat.)


Plecarea

Pai, "visam", asa ca ... am intrat pe site-ul TAROM si am lasat-o sa-si aleaga o cursa, mai de dimineata. Copilul era seful. (Aici am avut prilejul sa ii explic in doua cuvinte despre diferentele de fus orar.) 

Ca sa facem calatoria mai reala, am pus cateva imagini din aeroportul Baneasa, avion (orice imagine ajuta la crearea atmosferei), aeroportul din Milano.


Milano

DE LA AEROPORT LA HOTEL - Am decis ca este mai interesant sa mergem cu transportul in comun de la aeroport, asa cum facuse si cel din povestea caruia ne-am inspirat. Ne-am uitat pe harta orasului care era traseul, pentru a se familiariza si copilul cu harta unui oras. (La vremea respectiva nu mi-a venit ideea, dar puteti incerca o harta Google, interactiva, in care puteti merge pe strada ca si cum ati fi acolo.)

CAZARE - Cum aveam in fata o harta turistica, ne-am ales un hotel si am deschis o alta fereastra internet ca sa vizitam putin hotelul, sa vedem ce dotari are; era unul modest, dar cum nu vroiam sa pierdem prea mult timp vizitand hoteluri, "ne-am cazat".

PRIMA ZI - "Am vizitat" Domul din Milano + Pallazo Reale. Imagini peste imagini si o multime de informatii ne-au ajutat sa ne familiarizam cu aceste obiective turistice asezate in apropiere (pe harta).

A DOUA ZI - Pallazzo della Ragione, Pallazo Marino, Piazza della Scala + Teatrul Scala. (... pe noi nu ne dureau picioarele). La fel ca mai sus o multime de imagini si de informatii.

A TREIA ZI - (pentru aceasta zi, au fost o multime de discutii, deoarece copilul citind atat de multe informatii despre Italia, a vrut sa scrie si despre alte orase, ex. Venetia, dar nu puteam spune ca intr-o calatorie de trei zile am facut atat de multe lucruri, asa ca am adoptat o solutie de compromis:) Intalnirea cu un prieten care-i povesteste ce frumoasa este Italia si mai ales Venetia.  



Finalul "calatoriei"

Un pic abrupt, deoarece cineva incepuse sa se plictiseasca, iar mie nu-mi place sa insist, asa ca i-am zis cat de suav am putut: "Acum poti sa mergi sa-ti faci linistita compunerea."

Stiu ca fiecare om este mandru de puiul lui, dar pe mine chiar m-a impresionat ce pot face putina imaginatie si o multime de poze:




Ceea ce pot sa va spun, cu siguranta, este ca ne-am distrat "plimbandu-ne" prin Milano.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.