miercuri, 18 decembrie 2013

Ce carte sa aduca Mos Craciun ...?


Ce carte sa aduca Mos Craciun ca sa nu creada copilul ca acesta e cam prea ... batran si nu mai stie ce-si doreste un copil modern?

Aceasta a fost intrebarea mea, iar pentru a gasi un raspuns
am stat aproape 2 ore pe site-ul Libris (recunosc sunt preferatii mei datorita seriozitatii) si am citit o gramada de titluri si de prezentari. Unde gaseam ceva interesant mai dadeam o raita si pe Google pentru a cauta vreun cuprins sau macar o pagina doua ca sa nu iau cartea doar dupa reclama (coperta).

Eu vroiam sa fie cartea cam asa:
- interesanta pentru copil (partea cea mai grea deoarece cartile la varsta aceasta sunt asociate mai mult cu scoala decat cu vacanta si timpul liber)
- ceva stiintific (un atlas, ghid, ... o carte pentru cunoastere sa-i zic asa) 
- format mai mare (doar e cadou, iar impachetata se vede si mai bine)
- ceva nu prea scump sa ramana grosul pentru altele ... stiti voi
etc.   (adica conditii cu ... sacul) 

M-am gandit, m-am razgandit de cateva ori si pana la urma m-am hotarat sa iau:

xxxxx

De ce? Stati sa va spun!

A indeplinit toate conditiile de mai sus si in plus dupa ce am deschis-o am ramas cu impresia ca este peste asteptari ceea ce, trebuie sa recunoastem, este un lucru foarte bun si rar cand cumperi doar pe baza prezentarilor de pe internet.

Ce mi-a placut mie la ea:
  • Piesa de rezistenta de pe coperta ( o ochisem din faza de documentare pe internet):

Pai ce poate fi mai interesant pentru copil? Cred ca aceasta "stampila" va trezi curiozitate si va duce macar la deschiderea cartii. (Sper eu din tot sufletul, ca dupa zambetul acela usor nedumerit de dupa deschiderea ambalajului si vizualizarea cadoului sa treaca si la pasul doi deschiderea, daca nu ... Mosu' a cam zbarcit-o...)

  • Informatiile sunt impletite - adica un pic de geografie/ cultura generala (ceea ce vroiam eu) cu mult stiati ca ... pentru copii.

Tot invata ei la religie despre paradis, cred ca este interesant de aflat (vezi sageata mea rosie) ...





Un record negativ demn de retinut ... si uite cum a auzit copilul de San Marino.





Orfelinatul de elefanti din Sri Lanka.




Si daca tot citeste cate in luna si in stele doar n-o sa sara peste partea cu informatii serioase.




  • Format mare 24 x 34 cm (adica cu vreo 4 cm mai lata si mai lunga decat un caiet studentesc) si are multe pagini 207 - va fi un cadou voluminos deci demn de un Mos generos.

Acum tot ce mai imi doresc este sa fii nimerit ceva pe placul copilului si sa fiu fugarita toata casa cu cartea in mana "Mami, mami, stiai ca ... ", cum am mai patit, nu demult.

Bafta si voua la intalnirea cu Mosu'!

Actualizare 27.12.2013


Am reusit. Cartea a fost primita cu bucurie, iar copilul a fost foarte incantat de partea cu interzis parintilor. Nu ma lasa sa citesc nimic din ea si imi citesti ea cand e ceva ce i se pare extraordinar. Daca o cer imi raspunde cu o atitudine trufasa: "Mami e interzisa pentru tine."  :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.