vineri, 24 ianuarie 2014

Soft-uri de matematica si nu numai

Operatiunea Mate - Alex si problemele piratului Clinci
Tot plimbandu-ma pe internet, dupa unele si altele am vazut niste probleme de matematica care se pot rezolva/ exersa cu ajutorul unor soft-uri educationale.

Pana aici nimic nou, cel care mi-a atras atentia este un filmulet pe youtube, de prezentare a unui soft numit Operatiunea Mate - Alex si problemele piratului Clinci 2 - care prezinta rezolvarea unei probleme de clasa IV, prin metoda figurativa. Iar ce m-a cucerit este partea in care, sub problema data, softul rescrie textul acesteia cu spatii goale, iar in spatiile goale copilul trebuie sa traga exact elemetele importante din problema. Nota 10, din partea mea, pentru idee. Pana acum nu am vazut aceasta abordare.

Eu am experimentat cu al meu copil astfel de CD-uri educative, in gradinita (PitiClic, Dintisor si Zana Maseluta mi-l amintesc si acum ce mult ne-a ajutat inainte de prima vizita la dentist, mai ales ca avea copilul probleme serioase cu dintisorii - acum il gasiti si in variantele engleza, franceza si germana), dar si la scoala (ex. clasa I,  PitiClic - Cazemata Mate cu balaurul Matebaubau, clasa IV, EDU Geografia Romaniei s.a.)

De aceea m-am gandit sa va spun cateva cuvinte despre unele dintre ele:

descriere produs



Este trecut la prescolari, dar noi l-am cumparat la gradinita si l-am folosit in clasa I. A fost primul joc cu "monstrii" al copilului asa ca si-a atins scopul. De abia astepta sa-l invinga pe Matebaubau, iar partea de matematica era un fel de rau-necesar ca sa poti trece mai departe.

Varianta mai noua care grupeaza matematica si cunoasterea mediului conform programei noi este EDU Matematica si explorarea mediului.





descriere produs


L-am incercat si este simpatic pentru clasa I (chiar si pregatitoare). Adica copilul l-a folosit si si-l punea singur fara sa-i zic eu. Are personaje dragute si multe jocuri. Noua ne-a fost de ajutor.

O varianta cel putin la fel de interesanta la acesta este si ABECEDAR INTERACTIV – Lectii multimedia pentru clasa I.





    
descriere produs



 Vreti doi ani pe un CD? Pentru clasa I si a II. Nu l-am folosit, dar pare bun daca aveti nevoie de grupurile ce, ci, ge, gi etc, semne de punctuatie, sinonime etc. Accesati link-ul din josul pozei ca sa vedeti cuprinsul.






   
descriere produs




Clasele III-IV, limba romana - Castelul Ortogramelor, parti de vorbire si parti de propozitie.








descriere produs



Sau poate vreti matematica pentru clasele III-IV. "... este o mică enciclopedie matematică, gândită să prezinte lecţiile de matematică de la clasele a III-a şi a IV-a într-o manieră modernă"






Daca va trebuie alte materii:
  • EDU Civica, daca vreti sa inteleaga mai bine drepturile copilului (dar atentie sa nu le invete prea bine  :)) si institutiile statului.
  • EDU Istorie, clasa IV - chiar merita sa vedeti prezentarea, mai ales ca materia este cam grea pentru cei mici - o multime de date si nume. 
  • limbi straine: engleza, franceza



Daca vreti sa nu va bata la cap cel mic cu Uniunea Europeana puteti sa-i puneti acest CD si ati scapat.

Joue et decouvre avec EU  ( Joaca-te si descopera cu E.U.)
varianta in franceza





Mai au o multime de alte lucruri interesante cum ar fi:
  • EDU Secretul marii piramide - "3 surprize într-un singur CD: jocul educativ 3D ”Secretul marii piramide”, jocul online de strategie ”Fuzzle” și un set de teste de verificare cu peste 2000 de întrebări." ..." limba și literatura română, matematică, științe ale naturii, istorie, geografie și educație civică." - asta spun ei. 
  • EDU Ne pregatim pentru gimnaziu - "enciclopedie interdisciplinară pt. clasa a IV-a, menită să evalueze cunoştinţele din ciclul primar şi să stârnescă interesul pentru discipline de studiu din clasele V-VIII (mate, română, istorie, fizică, chimie etc.)" - tot din spusele lor.
  • Super DubluClic Galactic cucereste Universul Cunoasterii - NTSF - un program educational construit pe modelul celebrului joc “Nu te supara, frate!”, menit sa testeze cultura generala. Are la baza enunturi grila de dificultate diferita pe noua domenii variate (Limba. romana, Matematica, Personaje din povesti, Geografia Romaniei, Istoria romanilor, Arte, Stiintele naturii, Bunele maniere, Proverbe si zicatori) .
  • Copil bogat - O serie de 6 povesti de educatie financiara “Cand voi fi mare voi fi... BOGAT” gandite pentru a crea copiilor comportamente financiare sanatoase: sa-i invete sa economiseasca, sa aiba spirit antreprenorial si sa investeasca intelept si cu iscusinta banii, fiind in acelasi timp si generosi.


dar sa aveti bani si timp ca sigur gasiti ceva pe gustul celui mic sau al parintilor lui :) !


Actualizare 30.04.2014




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.