luni, 3 februarie 2014

Ce face copilul in vacanta?

    
Desen pe baza ideilor "art attack"
"A venit vacanta ... cu trenul din Franta  ..." (parca asa cantam cand eram mici, sarind in sus de bucurie la inceputul oricarei vacante).

Acum suntem parinti si vacanta ne da, de multe ori batai, de cap:
  • unde-l ducem / cu cine il lasam pe copil?
  • cum il ajutam sa-si petreaca timpul?

Pentru prima intrebare, azi, cand cititi articolul, sigur ati gasit raspuns, la cea de-a doua m-am gandit sa va ofer cateva idei (daca tot am cautat si eu sugestii interesante pentru al meu copil).



1. Sa lasam copilul sa se plictiseasca

"un copil plictisit va avea tendința să fie creativ pentru a umple acest gol" (vezi articolul complet)

Am citit mai demult acest articol si fara sa vreau mi-a ramas in cap pentru ca eu incercam sa fac tot posibilul sa umplu timpul copilului ca sa NU se plictiseasca. 

M-am gandit ca nu strica sa incerc intr-una din vacante sa-i las un astfel de timp. Au fost unele momente in care mi-a spus ca se plictiseste, dar ce amintiri frumoase au devenit acele momente cand a inceput din nou scoala si programul era incarcat.

... dar daca se plictiseste prea tare putem incerca si altceva:



2. Zapada




Sania este regina in perioada aceasta, iar oamenii de zapada sunt cele mai dragute "fapturi" chiar daca unii arata ca niste extraterestrii. Aici gasesti 6 jocuri amuzante in zapada. 







... mai rau este daca copilul a racit, dar si in casa ne putem juca:



3. Hartia suporta multe

Sunt sigura ca stiti ce multe lucruri interesante se pot face cu hartiile, eu doar va reamintesc cateva:

Desen al copilului in creion
(sursa de inspiratie youtube)
  • desene in creion, tempera (cel mai distractiv este atunci cand pui cateva picaturi de diferite culori, apoi indoi foaia si te amuzi ce iese). Sub supraveghere, daca nu vreti sa reluati curatenia generala, puteti incerca pictatul cu mainile, cu pasta de dinti (sau cu spuma de barbierit pe faianta - am citit undeva ca e foarte distractiv si se spala repede din baie - va las pe voi sa imi spuneti daca este asa sau nu :) 

  • origami - sunt o multime de tutoriale pe youtube care ii ajuta pe debutanti si ii perfectioneaza pe avansati. Daca nu ma credeti aruncati o privire pe acest forum de origami si sigur nu mai aruncati  hartiile scrise si va apucati de origami cu cel mic.

Unul din martisoarele noastre din 2012
  • quilling - puteti incepe cu incredere, credeti-ma o multime de adulti au fost cuprinsi de frumusetea acestei tehnici. Partea utila este ca poate face copilul martisoare inedite pentru 1 martie care se apropie cu pasi repezi.




4. Jocuri educative

Inmultirea a doua numere de doua cifre 


Daca vreti sa nu-si iasa din mana, dar sa se distreze si sa se laude cand ajunge la scoala, atunci il puteti invata niste trucuri matematice. Cel mai mult mi-au placut cele cu inmultiri: o altfel de tabla a inmultirii inmultirea a doua numere de doua cifre (vezi in poza schema trucului din al doilea film).

Daca cautati soft-uri antrenante si utile cititi articolul Soft-uri de matematica si nu numai.






5. Carti de citit

Seara, inainte de culcare, cateva pagini pot face somnul mai frumos si il pot face pe cel mic sa viseze ca este un print sau o printesa. 


Mi-ar placea sa imi dati si voi niste idei ca si noi vrem o vacanta super. Va astept!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.