marți, 4 februarie 2014

Pictura pe sticla pentru orice copil


M-am gandit sa mai adaug un articol referitor la cum am putea sa ne ajutam copiii sa se distreze mai bine deoarece mi-a venit o idee care sper sa va placa: PICTURA PE STICLA.

Nu va speriati nu am intentia sa tin un curs de pictura pe blog pentru ca nu ma pricep, vreau doar sa va spun niste trucuri prin care copilul, cu sau fara talent, poate face o superba pictura pe sticla cu care se poate lauda la toti prietenii si toate rudele.

Va invit sa cititi cum.


Sa incep cu inceputul: Eu am avut o parere gresita despre pictura pe sticla. Am crezut ca doar cei foarte - foarte talentati in ale picturii pot face asa ceva. Cum eu nu sunt deloc un talent in aceasta arta m-am rezumat doar la a admira lucrarile altora.

Ceea ce m-a facut sa imi schimb parerea a fost un curs de pictura urmat de copilul meu in clasa a II-a - un curs mai putin obisnuit (au pictat pe lut, pe sticla, pe tot felul de materiale). Ce mi-a placut la acest curs, a fost faptul ca i-a facut pe toti copiii sa se creada niste mici artisti.

Cand ne-a spus doamna respectiva sa aducem bucati de sticla de dimensiune 25 x 15 cm, aproximativ, m-am uitat cam ciudat pentru ca nu-mi stiam copilul asa de avansat in ale picturii, dar m-am conformat.

In acest context, ma credeti cand va spun ca am ramas cu gura cascata cand am vazut prima pictura pe sticla (foto sus). "Uau!" am exclamat si, fara a leza sentimentele copilului, am cautat sa aflu cum a putut face asa ceva.


Iata materialele necesare si tehnica: 

- oferiti copilului o bucata de geam, nu prea mare si slefuita pe margini, stiu oamenii de la atelierele de specialitate ce va trebuie. Trebuie sa avem grija sa nu se taie copilul in sticla, al meu nu a reusit inca, dar daca va e teama, rugati personalul de la firmele de specialitate sa va imbrace marginile sau incercati plastilina care se intareste.

- cumparati, dar cred ca aveti deja pentru scoala, tuburi tempera (nu se amesteca cu apa, se folosesc direct din tub) si pensule

- ingredientul principal este imaginea, care la inceput trebuie sa fie simpla. Se ia o foaie cu un desen gata realizat, poate fi dintr-o carte de colorat, o fisa de colorat de pe internet, orice ii place copilului. Atunci cand copilul este talentat poate face intai desenul pe foaie, apoi pictura pe sticla.

Se aseaza foaia sub sticla, iar cel mic traseaza conturul desenului de pe foaie, pe sticla, cu ajutorul pensulei muiate in tempera. La final il coloreaza cum ii place. Trebuie sa-i explicati copilului ca nu trebuie miscata foaia de sub sticla pentru ca nu-i mai iese desenul frumos. 



ASTA e TOT.

Vedeti cat de simplu poate fi, dar ceea ce inseamna foarte mult este increderea copilului, mai ales al celui fara un talent deosebit, ca poate face lucruri speciale admirate de ceilalti.

Atentie - aceasta nu este tehnica folosita de pictori ci este doar o idee pentru petrecerea timpului liber.


Inainte de a incheia vreau sa va mai spun cateva trucuri:
  • pictura se va vedea in oglinda deoarece locul unde picteaza cel mic este spatele desenului;
  • sticla poate fi refolosita de cate ori doriti deoarece tempera se spala cu un pic de apa calda si sapun lichid;
  • daca desenul este complicat, aveti grija sa faca cel mic detaliile in ordine inversa desenului de pe foaie (ex. intai face ochiii, lasa sa se usuce, apoi coloreaza cu tempera fata copilului, asa ca in poza de mai jos.)






Daca vreti sa aprofundati domeniul, iata ce puteti folosi:

Pictura pe sticla
Pictura pe sticla si portelan


Flori de camp pictate pe sticla
Picturi nostime pe sticla 



Spor la treaba si distractie placuta! Copilul vostru va fi un artist priceput - GARANTAT.





   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.