miercuri, 4 februarie 2015

Tabla - un instrument util si pentru lectiile de acasa



Tabla de acasa este un moft sau ceva util?

Pana nu demult as fi ales prima varianta ca raspuns la intrebarea de mai sus. Am trecut de multe ori pe langa diferite modele, in magazine, dar nu m-am gandit ca ar putea fi cu adevarat utila o tabla, acasa.




De curand mi-am schimbat parerea deoarece nimic nu ma convinge mai bine decat propria experienta. Am cumparat o tabla pentru juniorul prescolar si am constatat cat e de utila si pentru seniorul scolar.

In primul rand, am observat ca seniorul isi dorea o tabla, ceea ce mi-a amintit de zilele copilariei cand adoram sa scriu cu creta pe asfalt. Este adevarat ca acum, cu marker-ul pe tabla, este mult mai modern si mai placut  - am constatat ca si mie a inceput sa-mi placa :).

In al doilea rand, am vazut ca poate fi foarte utila la diferite teme. Spre exemplu:
  •  problemele la matematica sunt mult mai simpatice, rezolvate pe tabla decat pe hartie;

  • interesul acordat explicatiilor e mai mare cand "creionam" diferite informatii pe tabla;
  • chiar si lectiile la biologie, istorie etc. pot fi invatate la tabla, pe baza de scheme.

In al treilea rand, e un mod placut pentru copil de a petrece timpul liber si de a desena tot felul de lucruri haioase.




Pentru clasa pregatitoare si chiar clasa I, interesul e posibil sa fie si mai mare datorita asemanarii cu doamna invatatoare care preda la tabla.

Ceea ce mai vreau sa adaug legat de aceasta tabla, pe care se scrie cu marker, este faptul ca se poate folosi cu incredere in interior, spre deosebire de tabla clasica, cu creta, care sta cel mai bine in aer liber, caci praful de creta se imprastie peste tot. 

Pentru ca am fost surprinsa de succesul inregistrat de tabla, m-am gandit sa va impartasesc si voua aceasta idee poate si alti copii gasesc lectiile mult mai interesante desfasurate sau macar explicate in acest mod. 

Voi ati experimentat si alte idei interesante?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.