joi, 28 ianuarie 2016

Carti de colorat pentru copii mari si parinti




Orice parinte a cumparat cel putin o data o carte de colorat pentru copilul sau. Cunoastem faptul ca aceasta activitate este benefica pentru cel mic atat in exprimarea starii interioare cat si pentru cresterea abilitatilor motrice si nu numai.

Dar pentru fratii/ surorile mai mari activitatea de colorat este utila? Sau macar distractiva?





Cine se gandeste sa cumpere o carte de colorat pentru un elev care se apropie de sfarsitul gimnaziului?

Eu (si nu sunt singura :))

Am descoperit, cu ceva timp in urma, cartile de colorat pentru adulti si promovarea acestora ca activitati antistres. Sincer nu mi se potrivesc, dar mi-a venit ideea ca se potrivesc copiilor mai mari, respectiv copilului meu (am observat ca-si ajuta cu placere fratiorul la colorat).

Eu am cumparat

Padurea Fermecata de Johanna Basford

si a avut mare succes. Mai sunt 2 carti pe piata de aceeasi autoare ”Gradina secreta” si ”Oceanul disparut”.

Cartea are 96 de pagini si chiar daca este cam scumpa pentru o carte de colorat ”dureaza”. Adica paginile sunt complexe, detaliile sunt minuscule, de aceea coloratul unei imagini dureaza destul de mult.

Iata un exemplu in lucru:



Culorile sunt foarte puternice deoarece copilul utilizeaza carioci cu varful subtire (0,7). Iar daca doriti sa vedeti ce frumuseti pot iesi, atunci vizitati blogul autoarei (link AICI) si convingeti-va. 


Am gasit si cateva avantaje ale activitatii de colorat pentru copiii mici, valabile si pentru cei mai mari:

- exprimarea starii de spirit, sigur supararea sau tristetea se va regasi in culori sau respectarea conturilor.

- terapie - poate ajuta la calmarea starilor de spirit negative - Acesta este principalul motiv pentru care este recomandat coloratul adultilor.

- concentrare - cresterea capacitatii de concentrare asupra activitatii in desfasurare este benefica  pentru fratii/ surorile mai mari, mai ales cand trebuie sa-si faca lectiile in zgomot.

- rabdarea de a duce la bun sfarsit o activitate inceputa este o calitate importanta.

- relaxarea - dupa o multime de teme solicitante, intr-o zi friguroasa de iarna, fara calculator sau tableta (suna a utopie, nu? :))

- stimularea creativitatii - detaliile pot fi colorate atat de diferit incat aceeasi pagina poate fi greu de recunoscut

si lista poate continua. 

Daca va incanta ideea si doriti sa incercati ceva gratuit, accesati acest site.


Exemplul in lucru ... finalizat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.