luni, 29 februarie 2016

Cum sa faci un martisor frumos din margele?



Cativa ani la rand am cautat idei de martisoare pentru colegele copilului si pentru doamna invatatoare. Unele idei au fost mai frumoase (Un martisor usor de realizat de catre copil), altele, cu siguranta, mai gustoase (Cel mai rapid martisor dulce!)

Una din ideile noastre de succes a fost cea a martisoarelor cu margele. Din pacate, le-am daruit pe cele mai frumoase dintre ele si am pastrat doar unul, dar ideile din aceasta postare va pot ajuta sa realizati impreuna cu cel mic martisoare din margele foarte frumoase. 




Martisorul nostru :


Daca va place ideea acestia sunt pasii pentru realizarea lui:


Pasul 1 - Felicitarea suport

Noi am folosit o coala cartonata A4 pe care am taiat-o pe jumatate (linia punctata) si am pliat-o ca in imaginea de mai jos. Dintr-o coala puteti obtine 2 felicitari suport.




In interior, copilul poate scrie o urare si se poate semna.


Pasul 2 - Suportul de carton pentru martisor

Mamicile cunosc faptul ca o cusatura poate fi influentata, din punct de vedere estetic, de cat de tare se strange ata. Acesta este motivul pentru care noi  am taiat dintr-o coala de carton o bucata si am folosit-o ca baza pentru a coase margele.



Cateva precizari:
- cartonul nostru are o culoare (VERDE) care contrasteaza cu cartonul felicitarii (ALB)
- marginile sunt taiate ”artistic” (pe vremea aceea nu aveam o foarfeca care sa taie in zig-zag :)


Pasul 3 - Desenul

Acest pas nu este vizibil in ”produsul final”, dar pentru copilul meu a fost necesar sa trasam cu un creion pe carton detaliile.

A) Am trasat un cerc cu ajutorul unui pahar. Cercul nostru are un diametru de aprox. 6 cm.

B) Fiecare dintre noi si-a demonstrat talentul artistic desenand ceva in interiorul cercului. In acest martisor este un fluturas. In altul a fost un copacel sau un ghiocel, inspiratia noastra a constituit-o acest grup de modele din quilling.




Trebuie sa recunosc ca preferatul meu a fost copacelul, dar si vaza si ghiocelul au avut un farmec deosebit.














Recomandare: Nu lasati urme puternice cu creionul pe carton deoarece este posibil ca forma margelelor sa va oblige sa modificati putin conturul.


Pasul 4 - Cusutul margelelor



Cu un ac si ata in culoarea margelelor, noi am cusut prima data cercul. Copilul poate folosi un degetar ca sa nu se intepe.

Atentie!!! Exista riscul sa se intepe si chiar sa se raneasca copilul daca nu este supravegheat si corect indrumat. Fiecare parinte trebuie sa fie constient de riscul existent, sa ia masurile de precautie necesare si sa-si asume raspunderea in cazul in care doreste sa puna in practica ideile noastre. (Disclaimer)

Pe cerc am cusut margelele cu o pauza, iar la fluturas apropiate. Asa am crezut noi ca arata mai deosebit.



La fluturas am folosit margele de diferite culori si marimi dintr-un set mai vechi pentru copii, gasit intr-un colt, intr-un sertar.

La final, am lipit cartonul cusut pe cartonul felicitare, astfel nu se vede ata de pe spate.


Pasul 5 - Scrisul

In partea de jos a felicitarii copilul a scris 1 martie cu un tub de lipici cu sclipici. A fost necesar niste exercitiu pe o alta coala pana a reusit sa scrie frumos cu tubul, dar la vremea respectiva, copilul avea o pasiune pentru a acel lipici cu sclipici deci nu i s-a parut un efort.

Se poate utiliza o carioca, un creion colorat, se poate chiar picta 1 Martie dupa dorinta fiecarui copil.




Pasul 6 - Snurul




Am cumparat snururi separat si le-am facut fundita. Aici gasiti un filmulet care se potriveste modului nostru de lucru, adica fundita pe degete cu precizarea ca la noi degetelele erau ale copilului. Si fundita este tot dubla ca a noastra.

Daca cel mic a fugit la joaca, atunci puteti incerca aceste variante de realizare a unei fundite cu ajutorul unei furculite. :)  link 1 - fundita simpla, link 2 - fundita dubla.

Am capsat eu toate snururile deoarece am considerat-o ca fiind o activitate dificila pentru copilul meu, la acea varsta.

Aceasta a fost ideea noastra si sper sa va fie de folos. 


O primavara frumoasa plina de bucurii!


P.S. Am gasit martisorul copacel la bunica si l-am fotografiat. Il pastreaza cu drag si acum.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.