sâmbătă, 12 martie 2016

DIORAME pentru copii (machete educative) - Animale marine






Prima diorama am realizat-o atunci cand am incercat sa-l invat pe junior animalele marine. Nerabdarea lui de a vedea totul gata, manutele puse peste tot, bucuria unei jucarii noi si mai ales usurinta cu care invata jucandu-se m-au determinat sa continui.









Dioramele le realizez, de obicei, din ce am prin casa (reciclez ☺). Daca doriti sa achizitionati tot felul de materiale ”profesionale” trebuie sa le cautati in magazinele dedicate pasionatilor de trenulete sau modelism ex. copacei de toate dimensiunile si nu numai, gard viu sau gard pentru vila etc. Figurinele le puteti lua din diferite seturi de jucarii.



ACVARIUL CU PESTI

Aceasta este prima mea incercare de a realiza o diorama. Este adevarat ca am stat foarte rau la capitolul animale (figurine de plastic), dar cu niste foi tiparite si lipite pe un carton albastru am creat toate animalele dorite.





Daca doriti figurine mici si frumoase va recomand tuburile Safari cu 8-12 figurine.


Alte detalii de realizare:



Implicatia copilului meu in realizarea dioramei a fost semnificativa:
- a decupat animalele si le-a colorat
- a asezat nisipul, cochiliile si scoicile
- a pictat cu tempera o parte a sticlei
- a aranjat animalele

Dupa ce am terminat, joaca copilului presupunea ca animalele sa isi paraseasca, pe rand, scobitorile si sa treaca pe la vecine sa le mai ”muste” putin sau ”sa schimbe o vorba”.

Sa va spun ... sa nu va spun ... despre nisipul care trebuie strans de pe covor - va las sa ghiciti :))


A doua incercare a noastra (dupa ceva timp), a fost mult mai aproape de ceea ce se numeste diorama.



Cadrul acestei diorame l-am realizat din cutia jucariilor cumparate.



Cel mai dificil a fost sa agatam rechinii, dar am reusit cu o fasie de plastic, transparenta.



Pentru a popula ”oceanul” cu cat mai multe animale am apelat la tot felul de jucarii, unele din ouale Kinder,



 altele le-am facut cum ne-am priceput mai bine (caracatita dintr-un tub de hartie igienica, iar meduza dintr-o punga si o bucata dintr-o sticla de plastic)



si am adaugat niste elemente autentice: scoici, melci si stelute de mare.





Daca va plac dioramele, puteti incerca deoarece sunt mai usor de realizat decat par la prima vedere.

Alte idei pentru a invata animalele marine:
- cub



- plic cu cartonase



- mini-poster



- delfin pictat



- carte cu activitati diverse (puzzle, abtibilduri si imagini de colorat)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.