marți, 13 septembrie 2016

Alfabetul piratilor - carticica modelul 2





Copiilor le plac piratii precum si suporturile colorate si atractive, iar noi stim ca ei trebuie sa retina literele alfabetului, deci putem imbina totul armonios si iata cateva idei:







Modelul de carticica 2 necesita putin mai mult de lucru, dar efectul obtinut, va asigur ca va face sa merite efortul! 

Pentru cartea mea am folosit 5 foi A4: 2 albe si 3 colorate:



Pe acestea le-am asezat ca in imaginea de mai jos:



Le-am indoit impreuna astfel incat pagina verde (implicit si celelalte) sa se alinieze la fel:



Dupa indoire, le-am capsat pentru a se pastra modelul obtinut:



Astfel am obtinut acest tip de carticica foarte interesant si destul de usor de realizat. (In cazul in care explicatiile mele nu va sunt clare, acest filmulet va va ajuta.)

Partea mai dificila o constituie informatiile atasate deoarece nu le puteti tipari direct. (Nu am gasit pe net niciun astfel de exemplu.) Teoretic ar fi posibil, dar necesita multa munca si totodata abilitatea utilizatorului de a tipari fata-verso.


Cum am realizat alfabetul piratilor?

Am cautat un alfabet al piratilor pe internet (varianta 1, varianta 2) l-am tiparit, l-am decupat si l-am lipit cum se vede mai jos (titlul l-am creat cu un tip de font mai aparte ca sa se potriveasca cu tematica):


In dreptul fiecarei litere am facut un chenar.

Activitati pentru copii:
- sa lipeasca poze care contin imagini a caror denumire incepe cu litera respectiva (ex.: A- ancora, B-barca, C-corabie, E-echipaj ...)
- sa scrie litera mare/ mica de tipar/ de mana in dreptunghiul desenat
etc.


Carticica noastra completata arata asa:


Idei pentru realizarea alfabetului piratilor:
A - ancoră, aur
B - barcă, butoi (cu pulbere), bandană
C - corabie, căpitan, comoară, cârlig
D - delfin
E - echipaj
F - funie, frânghie, fregată
G - ghiulea
H - hartă, hoț
I - insulă
Î - închisoare
J - Jake (din desenul animat Piratii din Tara de Nicaieri), jaf
K - kilogram
L - lanț
M - marinar, mare, mal
N - nisip
O - ocean
Q -  -
P - pirat, pistol, pălărie, papagal, perlă
R - rechin, râu
S - sabie, steag, scoică
Ș - șirag (de margele)
T - tun
Ț - țărm
U - umbră
V - val, vâslă
W - -
X - ”X” (punctul de pe harta care arata unde este comoara)
Y - -
Z - za
(pentru Q, W si Y puteti sa cautati nume de pirati sau corabii, eu am preferat sa le lasam necompletate)

Pentru mai multa inspiratie in realizarea de carticele pentru copii citeste si:
- Cum sa faci o carticica pentru copil - Modelul 1
- Carticica oceanelor - modelul 3


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.