marți, 1 noiembrie 2016

Resurse si idei pentru a invata copiii despre pompieri, foc si prevenirea incendiilor




Poate la scoala s-a spus...

Poate copilul a fost atent sau poate nu ...

Poate copilul a fost in vizita la unitatea de pompieri, dar totul era asa frumos si interesant ca nu-si mai aminteste prea multe din ceea ce i s-a spus.

Eu cred ca este important sa ne asiguram ca am oferit cat mai multe informatii despre acest subiect.

Va propun o colectie de idei si resurse pentru a invata impreuna cu cel mic despre pompieri, foc si prevenirea incendiilor.





Pompierul si alte decupaje




O prima activitate distractiva o poate constitui realizarea unui pompier. Noi am realizat un pompier pe un pahar de plastic (sursa).

Puteti folosi si materialul oferit pe site-ul IGSU (Inspectoratul General pentru Situatii  de Urgenta - zona copiilor) ”Pompierul si catelul salvator - Carte de decupat” . In acest caz pompierul si catelul se lipesc pe suportul cartonat de la hartia igienica. 





Mai puteti realiza:
- un pompier / catel salvator - figurina de pus pe deget
- o casca
- o masina de pompieri
- un bloc in flacari
- un stingator cu ajutorul unui adult

Sau puteti folosi jucariile de prin casa ...



... ori achizitionati altele noi.    ;)

detalii pe ookee.ro - remiza de pompieri

detalii pe ookee.ro - set accesorii pompier



















Portofoliul pliabil



Asa cum afirmam in postarea de prezentare a acestui instrument de lucru, portofoliul pliabil este util datorita varietatii de informatii ce pot fi puse in el si a posibilitatii de pastrare in vederea reamintirii notiunilor peste mai mult timp.

Noi ne-am amuzat si apoi am pus ”la pastrare”:


  • o carticica despre uniforma pompierului


Sursele pozelor sunt:
- ”baiat” - de pe site-ul educatie.inmures.ro, (gasiti si o varianta pentru fete)
- pentru pompier si interiorul cartii am folosit tot un material de pe site-ul IGSU - ”Carte de colorat” pag. 24 si 25. Noi nu am pus, dar mai puteti atasa la final si o poza cu uniforma pompierului roman, atunci cand nu merge la interventii, am observat ca este interesant pentru copil sa observe ambele ipostaze. 


  • numarul 112 si poza simpatica a lui Funki (carticica site IGSU)




  • surse de incendiu - pag. 23 din ”Cartea de colorat” a IGSU (foarte reusita!!!)

  • carticica despre ce faci in caz de incendiu


Tot ce le doua materiale ”Carte de colorat” si ”Funki” au fost baza, dar am mai cules si alte cateva  poze de pe net (cele cu cainii) deoarece ne-am amuzat copios vizionand acest filmulet in care un catel invata copii cum sa reactioneze in caz de incendiu.


  • focul (bun si rau) - sursa foto


Totodata mi-a placut mult ideea descoperita pe net - ”triunghiul focului” - sursa foto.


Pe langa cele prezentate mai sus in portofoliu noi am mai lipit tot felul de poze, plicuri pentru literecifre si alte materiale pe care le puteti adauga daca doriti sa lucrati suplimentar cu cel mic la matematica sau limba romana/ comunicare.



Noi am imbinat aflarea a tot felul de informatii utile si cu limba engleza, de aceea am tiparit cartonase (sursa), iar ca sa nu se piarda le-am pus intr-un plic si le-am lipit tot in portofoliu.    :)





In functie de preferintele copilului se mai pot adauga tot felul de alte materiale, cum ar fi:
- puzzle - masina de pompieri
- pompier de colorat pe numere
- labirint
- exercitii grafice
- exercitii de numarare
- pagini de colorat
- pictura si colaje
etc.

Ne jucam si invatam!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.