miercuri, 15 martie 2017

Cu racheta in spatiu (gratuit minicarticica racheta)




Aceasta tema o recomand pentru timpul liber, dar cred ca poate fi valorificata si de doamnele invatatoare deschise catre noi tipuri de materiale de lucru. 

Noi am facut mai multe decat ne-am propus initial deoarece copilul a fost foarte placut impresionat sa descopere rachetele, statiile spatiale si satelitii.





Pentru acest subiect, am folosit tot felul de materiale: carticele mai vechi si numai bune de aruncat, pe care le-am decupat, abtibilduri, materiale printate si, bineinteles, filmulete video.

Eu am urmarit mai multi pasi (unii planificati, altii adaptati la situatie ☺ ):

1. Universul - o discutie asezonata cu abtibilduri (pasiunea copilului), decupat poze si lipici.

2. Ne uitam spre cer : telescopul. Nu am insistat mult (doar cateva poze in enciclopedii) deoarece noi am folosit verile trecute telescopul si ne-am tot uitat pe cer dupa constelatii, pasiunea copilului mai mare. Puteti asocia la aceasta tema informatii despre constelatii, dar eu las acest lucru pentru vara, in vacanta.

3. Cum putem pleca catre stele: racheta si nava spatiala.
Am incercat sa fac diferenta intre termenii racheta si nava spatiala cu ajutorul a doua jucarii din carton. Nava spatiala a avut cel mai mult succes si a transportat o multime de jucarii prin ”spatiu” (camera).




- con hartie
- suport prosoape de hartie









- carton
- suport hartie igienica






(Ajutor pentru realizare gasiti pe panoul Pinterest ”Universul si Sistemul solar”)

Pentru a intra putin in detalii am realizat si cate o cartica pentru fiecare:

Minicarticica racheta






Daca va place ideea puteti descarca carticica racheta. Trebuie doar sa tipariti cele 2 pagini. Prima reprezinta racheta, iar a doua contine imaginile astronautilor. Decupati conturul din partea de sus a rachetei, dupa plierea in trei. Lipiti pozele. Deasupra fiecarui astronaut noi am desenat ceva reprezentativ, copiii mai mari pot adauga si diferite informatii.


Carticica navei spatiale 






Carticica am realizat-o dupa un material NASA. Abia mai tarziu am gasit pe acelasi site, cartea de colorat gata realizata (aici - Space Shuttle Color and Learn Book (PDF) si multe alte materiale frumoase . Noi am folosit-o dupa ce am vizionat un film cu o astfel de lansare (exemplu). 


4. Statia spatiala
Daca l-a inceput copilul nu era convins ca vrea sa stie ce este o statie spatiala. Dupa ce a vazut acest filmulet



a fost deschis pentru a viziona cat mai multe lucruri despre acest subiect.

Va recomand si acest documentar - HOW IT WORKS: The International Space Station - Full Documentary - 30 de minute de detalii interesante privind diferite aspecte ale vietii in spatiu.

Noi am vrut sa ne amintim de acest subiect si am facut acest material:


Puteti construi un model din hartie cu ajutorul acestui ghid, tot din resursele NASA pentru copii. Pentru noi era cam greu.


5. Sateliti

O mica carticica ne-a ajutat sa aflam ce sunt satelitii si sa nu-i confundam in poze cu statia spatiala.




Pentru fiecare subiect abordat am adunat intr-un portofoliu pliabil (lapbook) cate ceva, ca amintire.




Materiale diverse si interesante despre planete si sistemul solar in postarea urmatoare.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.