joi, 6 aprilie 2017

Cei trei purcelusi - fise de scriere, cartonase pentru limba engleza, constructii haioase





Aceasta poveste este cunoscuta de copil de la varste fragede, dar cu un desen animat asociat, putem sa studiem, sa ne jucam si sa facem o multime de activitati dragute.

Pentru inceput, putem reciti povestea si revedea desenul animat.

Pentru partea de studiu putem folosi materiale gratuite de pe net (noi am gasit pe site-ul 3dinosaurs.com acest pachet, care are si o varianta blank, adica fara text, pentru cei care doresc sa scrie in alta limba decat engleza).




1. Litere/ scriere
Cateva exercitii, cu ajutorul personajelor din poveste, ne ajuta sa exersam scrisul si cititul.



2. Matematica
Ne ajutam de caramizi si paie si rezolvam cateva exercitii.



3. Limba engleza
Pentru limba engleza lucrurile sunt mult mai simple si resursele numeroase:
In primul rand desenul animat (transcrierea textului o gasiti aici). E amuzant sa cantam alaturi de cei mici, mai ales cantecelul „Who's afraid of the Big Bad Wolf?”.

In al doilea rand, fisele gata pregatite pe net din care putem face cartonase vocabular sau le putem folosi doar pentru amuzament (puzzle, colorat etc.).  

sursa cartonase 3dinosaurs.com


4. Desenam 
Aveti chef de desenat? Atunci puteti exersa un purcel cu ajutorul acestui tutorial.




Sau poate un cap de lup fioros



5. Constructii haioase

Noi ne-am exersat indemanarea si am construit in echipa cele trei casute din poveste.

Casuta de bete (am inversat putin ordinea pentru ca eram in pana de idei pentru casuta din paie).


Am folosit suportul de carton de la cutiile de chibrituri pentru structura si betele pentru decor.



Casutele din paie si caramida le-am facut cu ajutorul unor machete gata pregatite pe net.

Casuta din paie - o macheta din hartie pe care am intarit-o cu carton pe interior si am lipit pe exterior trestie deoarece nu am avut paie.






Casuta din caramida (sursa noastra) - a fost cea mai simpla, copilul a colorat-o si impreuna am lipit macheta.




Piramida povestii ”Cei trei purcelusi” - la sfarsit, am decupat din fisele lucrate pozele si am facut o piramida care sa ne aminteasca de povestea noastra.





Alte resurse:
- o alta varianta de casuta de paie si un uscator cu fata de lup care vrea sa o darame.
- o carticica acordeon cu cap de purcel, care prezinta povestea pe scurt.
- cei trei purcelusi realizati cu ajutorul unor carlige de rufe.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.